forskarfrossa

Semesterbilder

In Andra länder, Foto on 27/04/2013 at 5:03 e m

Min arm är som bortdomnad…

Har nu i två dagar (inte heldagar men ändå ett antal timmar) suttit och gått igenom bilderna från vår semester i Vanuatu. Det är bilder tagna med iPhonen, undervattenskameran och så min Canon! Gissa hur många bilder? Eftersom barnen glatt har hjälpt mig med att fota så har jag tittat på drygt 2000 bilder! Tur nog behöver man inte nu för tiden framkalla bilderna, för att sedan inse att ett antal är urdåliga. Numer är det lätt att ”slänga” de mindre bra bilderna i sopkorgen. Och med en extern hårddisk kan man även spara de halvbra bilderna…

Nåja, för att få något grepp över det hela har jag satt ihop ett litet bildspel med bilder i kronologisk ordning. En förhoppning är att åtminstone de närmast sörjande orkar titta på det hela (hi hi hi).

Skönt att ta itu med det så fort som möjligt. Bara synd att man så sällan tittar på alla bilder som är tagna. En ide vore ju att tapetsera ett rum med mina Australienbilder!

Lämna en kommentar